söndag 27 juni 2010

Sommarjobb Göteborg

Jag behövde hjälp med att få städat och tvättat hemma. Och eftersom jag hade sett på annonssidor på nätet att det där fanns privatpersoner som erbjöd just såna tjänster, så ringde/mailade jag några stycken. Det är svårt.

Vissa kan egentligen inte ens språket, vissa är uppenbarligen knäppa, vissa latjar bara fram och tillbaka mellan löfte och inte, vissa har alltför stor "tidsbrist"... Jag lyckades hitta en tjej. Jag trodde att jag hade hittat nån som skulle vara kompetent. Hon var till skillnad från vissa andra, bra på att skriva, och hon hade skrivit att hon kunde hjälpa till med allt möjligt i princip. Städa, tvätta, handla mat, laga mat, göra ärenden...

Hon åkte hit, jag mötte henne vid närmaste hållplatsen här. Hon var blyg, men jättetrevlig. Jag var lite förvånad över att en "ordentlig" tjej dels faktiskt var så dålig på att städa, och dels hade riktigt SMUTSIGA/ILLALUKTANDE skor. Och hon hade samma kläder på sig som hon hade på bilden. I efterhand borde allt det ha varit stora varningsklockor. Men jag är naiv, jag tänkte inte, jag kunde inte tänka mig att nån skulle göra nåt sånt oärligt.

Hon STAL från mig. Jag lämnade henne ensam i min bostad, i ca 5 min, när jag kom tillbaka så stod hon plötsligt vid mina kavajer. Inte ens då tänkte jag att det skulle vara nåt skumt. Inte ens då tänkte jag på att dubbelkolla att mina 4.000kr var kvar i min kavajficka. Egentligen skulle hon ha fortsatt städa medan jag var iväg, men ändå stod hon där när jag kom tillbaka. Jag är för lättlurad, jag är för korkad. Men egentligen förtjänade jag inte det hon gjorde mot mig. Och jag betalade t o m både LÖNEN hon hade begärt från början, OCH dricks. Jag ville vara snäll. Fan också...

LÄMNA ALDRIG SOMMARJOBBARE ENSAMMA I NÄRHETEN AV VÄRDESAKER!!!

Det är Mitt tips.

LITA ALDRIG PÅ NÅN, OAVSETT HUR TREVLIG PERSONEN VERKAR. KNARKARE KAN LJUGA SOM FAN, UTAN ATT DET ENS MÄRKS. DE ANPASSAR SITT SAMVETE EFTER SITT SKÖNA KNARKANDE, OCH BRYR SIG BARA OM ATT LURA TILL SIG PENGAR TILL ÄNNU MER DROGER.

För det är det jag tror nu, att hon är knarkare. Att det var därför hon var så duktig på att ljuga, och att det var därför som hon faktiskt emellanåt verkade "disträ"/"mentalt frånvarande"/"mentalt långsam", trots att hon i sin annons skrev om hur duktig och intelligent hon var (höga betyg, hög kunskapsnivå). Vad jag märkte under tiden hon var här, var att sakerna hon hade skrivit i annonsen var bullcrap, hon hade påstått att hon var duktig på datorer, men när jag pratade med henne så verkade hon knappt kunna det mest grundläggande.

FAN TA HENNE!!

Och fan ta hennes medhjälpare som uppenbarligen hade skrivit annonsen åt henne!! Och jag gav henne t o m DRICKS, alltså MER än vad hon hade frågat efter. FAN VAD JAG KÄNNER MIG GODTROGEN!!! Hur fan skall man kunna lita på nån?

LITA INTE PÅ SOMMARJOBBARE!! LITA INTE PÅ NÅN SOM ANNONSERAR UT SINA TJÄNSTER PRIVAT!!!!!!


Blogg Topplista

1 kommentar:

  1. angående din kommentar, lite seg på att se sånt. märkte precis att jag kunde kolla mina kommentarer ;)
    - hur man ska kunna lita på någon som städar? vad det gäller mitt jobb så känner vi dom som i städar åt, och mina föräldrar umgås med dom som vi städar åt. men det handlar väl om att visa att man verkligen vill ha jobbet och att man gör en bra jobb och ja, gör bra ifrån sig. städar noga och visar att man är ärlig. vet inte riktigt vad jag ska ge för tips riktigt. men jag tror att man borde märka vilka man kan lita på :)

    SvaraRadera